20 Nov 2009
Saistītās tēmas: Hewlett-Packard, netbuki, portatīvie datori, pētījums
Raksta autors: krizdabz | Skatīts: 2565x
SquareTrade ir Sanfrancisko bāzēta kompānija, kas piedāvā elektronisko iekārtu garantijas pakalpojumus. Savas darbības gaitā viņi ir izanalizējuši vairāk nekā 30 000 portatīvo datoru garantijas remonta pieteikumus un izveidojuši pētījumu par šo tēmu. Rezultāti izbrīna pat mani, nebiju gaidījis, ka tik daudz portatīvo datoru piedzīvo savu galu tik ātri.

Grafiks parāda, ka triju gadu laikā (dzelžu) bojājumus piedzīvo vairāk nekā 20% portatīvo datoru un tas ir augsts rādītājs. Te gan jāņem vērā, ka mūsdienu portatīvā datora dzīves cikls ir ne lielāks par šiem pašiem trīs gadiem. Tehnoloģijas attīstās ļoti strauji un neviens ražotājs nav īsti ieinteresēts veidot/apkalpot produktu pēc tā aktualitātes zaudēšanas. Īpaši populāri mūsdienās paliek t.s. netbuki, kas principā ir mazi datori ar cenas ierobežojumu (<400$), kas liek to izstrādē ekonomēt uz kvalitatīviem materiāliem un tam būtu jāpalielina problēmu skaitu. Par to grafikā zemāk.

Netbuki, vienkāršiem vārdiem aprakstot, ir “mazi un lēti portatīvie datori” un par pirmo netbuku uzskata 2007. gada beigās izlaisto Acer EeePC. 2008. gada beigās netbuki pārsniedza 10% no visiem tirgotajiem portatīvajiem datoriem. Pētījumā tiek apskatīti tādi netbuki, kas maksā mazāk par 400$. Entry level portatīvie datori ir cenās no 400$-1000$ un dārgāki ir premium datori. Gada gaitā 5.8% netbuku sabojājās. Tā kā netbuki tirgū parādījušies relatīvi nesen, tad nav vēl pietiekami daudz informācijas par to, cik daudzas no šīm ierīcēm piedzīvos tehniskas problēmas tuvāko dažu gadu gaitā.

Grafikā redzam, ka Asus ražotie portatīvie datori lūzt retāk (mehāniskas dabas problēmas), nekā problēmu līderi HP. Ja Gateway ir izteikts ASV tirgus produkts, tad HP ir labi izplatīts Latvijā un es pazīstu ļooooti daudz cilvēkus, kas savus HP nesuši uz remontu. Īpaši neveiksmīga šādā ziņā ir HP Pavillion sērija. Pats savējo bijušo HP arī pāris reizes (dzelžu problēmu dēļ) biju stiepis uz servisu labot un rezultātā tā arī palika nesalabots.
Un tagad stāsts “iz dzīves”. Šajā vasarā es kādā no Latvijas Interneta veikaliem māmiņai nopirku MSI ražotu portatīvo datoru. Pērkot datori svarīgi bija ne pārāk liela cena un tādā ziņā MSI izskatījās pievilcīgs piedāvājums. Datoru saņēmu, sainstalēju un aizvedu uz laukiem. Pēc pāris nedēļām saņēmu no mājām zvanu, ka dators neslēdzas iekšā. Aizbraucu uz mājām un tik tiešām - problēma. Savācu un aizgādāju uz veikalu, lai nodotu uz garantijas servisu. Nosūtīja uz Lietuvu (Latvijā, redz, MSI datorus nelabo) un pēc kāda mēneša saņēmu atpakaļ datoru. Papīros rakstīsts, ka nomainīta mātesplate. Nu neko, aizvedu uz mājām datoru, kur tas nodzīvojās vēl dažas nedēļas līdz.. atkal zvans no māmiņas - datoram nerāda ekrāns. Sasodīts! Braucu un skatos - tiešām nerāda. Vedu atkal uz servisu, atkal mēnesi marinē Lietuvā, lai paziņotu, ka nav remontējams un piedāvā vietā citu modeli, jo tāda paša nav uz vietas. Esmu gana dusmīgs par tādu netaisnību, bet tā kā datoru vajag, tad piekrītu. Pēc laika to atsūta, savācu un aizvedu uz mājām. Sainstalēju, pāris restarti un.. beigts. Cietais disks tarkšķ un sistēma to neredz. Dators šobrīd ir remontā un klients ir samaksājis naudu par datoru, kuru ieslēdzis dažas reizes pusgada laikā, jo pārējo laiku tas pavada servisā. Tātad, MSI ir pilnīgākais mēsls!!
Tweet
Šim rakstam ir 23 komentāri
Agris
20.11.2009 @ 15:19
1Man ar ir HP- pavillion. Problēmu nav bijis, tikai ir milzīga problēma ar barošanas vadu, kurš viens jau nomiris (locījuma vietā), jaunais, kas maksāja 35Ls arī laptopa galā čakarējas, jo beigta ligzda. Drīz jau nomirs pavisam, jo bieži vairs nevar čakarējot dabūt pie dzīvības, lai strāva pienāktu. Bet jau virs 3 gadi un nekas cits nav bijis :)
Edgars
20.11.2009 @ 15:22
2Ir Asus EeePC, Nevis Acer EeePC izlabo kļūdu.
Izklausās, ka mammai ne visai tici pie šādām jebkuram acīmredzamām problēmām. :)
Lexxus
20.11.2009 @ 15:23
3iz dzīves - HP biju lietojis gan darbā (biznesa klases laptopu), gan mājās šobrīd - tieši Pavillion. Nekādu problēmu nav, esmu gana apmierināts!
Bet par tavējo gadījienu iz dzīves - njāa.. Tieši tāpēc, pērkot datoru, jābūt arī citiem kritērijiem: nevis tikai
“svarīgi bija ne pārāk liela cena”
bet piem. gan cena/pret kvalitāti, gan serviss (lai ir Latvijā, un lai var ātri salabot).
Piem. Gauja - par kuru pats esi rakstījis šajā blogā. kurai gan cena ok,. gan garantija+ 24h serviss
Žēl vien, ka SquareTrade nav iekļāvuši to savā pētījumā ))
Jānis Lūsis
20.11.2009 @ 15:25
4Krizdabz - uzmanīgi ar tādiem apgalvojumiem! Absolūta laimes spēle!!! Redz HP lūst baisi pēc pētījumiem - man ir bijuši 3 gab HP Pavilioni (vislūstošākie eksemplāri) un nevienam nekas nenotika to 2-3 gadu laikā. Brālim darbā gan pāris gab nosprāga un arī Jelgavas ielas Service Netā esot manītas grēdas ar tiem melnsudraboti glancētajiem Pavilioniem… Man paveicās.
Tagad man nepilnu gadu ir MSI laptops. Izmantoju katru dienu vismaz 10-12 stundas, spēlēju arī spēles padaudz, attiecīgi pacepinu proci un video karti normāli. Un arī absolūti nekādu iebildumu tehnisku. Tas ka gumijas ķepiņas atlīmējās, tas būtu sīkums. Tfu tfu tfu, bet tehniski šitais lapsis man nekādus gļukus nav izdvesis.
Tā kā vēlreiz vien saku - absolūta laimes spēle! Nu pagadīsies brāķis, nu tad arī čikāsies…. Lai arī kāds zīmols tas būtu.
Neuzskatu par korektu subjektīvu negatīvās pieredzes pārlieku vispārināšanu. Neba nu MSI vai kādu citu aizstāvu, bet šāda skaļi emocionāla subjektīvā attieksme neko labu nedod. No sērijas - visi BMW šoferi ir atseldēti…. :D
Peace!
Jānis Lūsis
20.11.2009 @ 15:27
5Jā, bet pētījums labs! Sen prasījās šitādu info apkopot.
Corvax
20.11.2009 @ 15:56
6Lasot pētījuma saturu, nemanīju šīs atlases kopas salīdzinājumu ar katra branda tirgus daļu(kautvai katra branda % no atlasītās kopas). Lai gan intuitīvi liekas ka ASUS tomēr ir kvalitatīvāks par HP, tomēr, lai nesanāk tā, ka ir vairāk problēmu ar HP tikai tāpēc, ka viņu ir vairāk tirgū.
reckoner
20.11.2009 @ 16:29
7Cerams zini, ka garantijas laiks palielinās par tādu laiku, cik ilgi dators bijis remontā. Protams, jābūt attiecīgajiem papīriem.
Egita Māliņa
20.11.2009 @ 17:20
8Kritap, par Tavu privāto atgadījumu - vai Tu neiedomājies, ka interneta veikalā pirktā manta nemaz nav tik droša? Es joprojām brīnos par cilvēkiem, kas nopērk interneta veikalā un pēc tam sūdzas un izliekas neko nedzirdējuši par grey market.. :) Tu esi 100% drošs, ka Tavs dators tika iegādāts no oficiāliem MSI izplatītājiem?
Jānis
20.11.2009 @ 17:34
9Diemžēl šis raksts ir piemērs nekvalitatīvai žurnalistikai. Šeit prasās viens ļoti būtisks precizējums - norādīt to ka AR LATVIJĀ TIRGOTAJIEM P. DATORIEM SITUĀCIJA IR PILNĪGI SAVĀDĀKA. Un pie reizes uzkontaktēt ar vietējiem sevisa centriem, un painteresēties, kā tad īsti ir.
Citādi lasītājam rodas iespaids - HP ir mēsls, ASUS un TOSHIBA rullē.
.lv ar Asusiem ir viena milzīga problēma - tie tiek servisoti tikai Lietuvā (turpat, kur MSI) un tas padara garantijas gadījumus par reālu pain in the ass.
Par HP - štatos lielākā daļa no tiem ir Pavilioni, pie mums - biznesa klases notebuki. Līdz ar to arī servisa problēmu ar HP pie mums ir stipri mazāk un būtiskākais - tās ātri tiek atrisinātas.
Un vēl maza piebilde - nevajag blogu padarīt tik dzeltenu. Apskati vēlreiz virsrakstu. Lielisks piemērs, kā NEVAJAG rakstīt, ja ir vēlme saglabāt un pieaudzēt auditoriju.
Par MSI - iesaku rakstīt pieteikumu par naudas atgriešanu. Nevajag sevi tā pazemot. Vai nu kompis iet, vai arī neiet. Visi tie mēneši servisā - tas ir vienkārši smieklīgi, es kaut ko tādu nepieļautu.
krizdabz
20.11.2009 @ 18:06
10Egita, man ļoti negribētos domāt, ka šis konkrētais Interneta veikals praktizē “pelēko” ierīču tirdzniecību. Tieši tāpēc rakstā nepublicēju šī veikala nosaukumu, lai neceltu nepamatotu neslavu.
Kaut kur te komentāros vēl kāds bija rakstījis, lai es drukāju augšā prasību par naudas atgriešanu. Kam drukāt? Veikalam? Bet viņi jau visu dara pareizi, bez ierunām pieņem uz garantijas servisu un kārto garantijas jautājumus. Es drīzāk esmu vīlies ražotājā, kas nejēdz normālu datoru saskrūvēt kopā.
Mārtiņš
20.11.2009 @ 18:42
11Mjaa, Nemaz nebrīnos … nezinu kāda mārutka pēc nopirku sev otro HP laptopu, jo jau ar pirmo (HP Compaq kopražojums) bija pamatīgas problēmas … tagad vismaz statistika manējo attaisno … ar sava PC temperatūru varu kafiju sildīt vienalga pie kādas dzeses :D Tgad nesen kā garantija beigusies, tagad graužu nagus, ka tik kkas nenotiek …
progmars
20.11.2009 @ 20:43
12Kādu laiku man bija HP compaq, 2 gadus bez problēmām. Pēc tam tas nonāca pie nākošā studenta, cerams, ka vēl darbojas.
Bet nosaukums ir bišķi pārspīlējies šoreiz - ir tak daudz citu neapskatītu firmu, tā ka nav nekas skaidrs. Vēl jāņem vērā masveida brāķi kādam noteiktam modelim, dažiem ražotājiem tādi gadās, un pēc tā vien nevar spriest par visu pārējo modeļu likteni.
Varbūt vaina, ka HP neprot labi ražot vidusmēra kompjus? Kā pārgāja uz zemāku cenu līmeni, tā sāka gļukot?
Cik redzu, pēdējā laikā Toshiba kļūst populāra manā apkaimē. Nezinu tikai, kāpēc.
rATRIJS
20.11.2009 @ 21:14
13Pērkot datorus ir jāskatās vai konkrētaji firmai garantijas labošana notiek valstī kurā dzīvo :) pretējā gadījumā var sanākt čābīgi :)
Pārējais, manuprāt, ir veiksmes spēle. Man ir HP Compaq jau gandrīz 3 gadus un nav nekādu problēmu (nošpļaujos pār plec). Šo to, varētu ietekmēt arī cilvēks kuram pieder šis dators un kā viņš ar to apietas :)
Ingus
20.11.2009 @ 23:38
14Vēl šobrīd manā īpašumā ir aptuveni 9 vai 10 gadus vecs un ejošs HP Omnibook XE2. :)
Pēc aptuveni 5 gadu dzīves sāka mazliet maitāties elektrības ligzda un baterija pilnībā nomira, bet visādi citādi nekāda vaina.
Krist2ps
21.11.2009 @ 00:32
15Klau, Jāni, kas tev ir par MSI modeli, ja drīkst zināt? Man, personīgi, patlaban pieder MSI PR210, ņemts apmēram gadu atpakaļ no M79 piedāvātās akcijas.
Nja, par tām gumijas ķepiņām tev taisnība, arī fakts, ka LAN Party var dzenāt uz nebēdu - UT, CS, utt… par to nesūdzos. Labi, procis uzkarst arī ne pa jokam dažu reizi, bet piepasēju ik pa laikam, lai dzese apakšā zem laptopa vienmēr būtu normāla, tad jau dzīvot var.
Un jā - par ekrāna izmēru 12.1″ varu teikt vienu - ērts mīlulis, kuru ērti staipīt pa māju, kurp vien sirds kāro netu palietot.
Bet, Kristap, klau… varbūt kaut kādā globālajā mērogā tevis minētajā statistikā ir kāda taisnība, taču, redz, ne vienmēr. Redz, arī pierādīju, ka vismaz pagaidām ar MSI man problēmu nav. Ja parādīsies, tad jau štukošu, ko darīt. Bet kā nākamo brendu, iespējams, doma tieši Hewlett Packard ņemt- vismaz serviss tepat Latvijā un nav tādas ‘ņurcīšanās’ vazājot mēnesi apkārt pa Lietuvu…
Jurčiks
21.11.2009 @ 12:23
16“Par HP - štatos lielākā daļa no tiem ir Pavilioni, pie mums - biznesa klases notebuki. Līdz ar to arī servisa problēmu ar HP pie mums ir stipri mazāk un būtiskākais - tās ātri tiek atrisinātas.”
Nu nu… Pirms pāris gadiem Latvijā tika tirgots kāds populārs HP OmniBook modelis. Tam failure rate bija tāds, ka HP vairumniekiem radās iekšējais joks, ka ir jātaisa akcija - pērc vienu nošbuku, saņem divus, jo viens no diviem noteikti nosprāgs ;)
ga4a
23.11.2009 @ 09:15
17kristap patērētāju aizsardzības likums nosaka, ja prece, šajā gadījumā dators ir bijis servisā vismaz 3 reizes pusgada laikā, tad preces pārdevējam ir jāatgriež nauda vai jaaizvieto to ar analogu… tā gan. tikai paņem un uzraksti iesniegumu un pretenziju, viss būs kārtībā, 2 nedēļu laikā tiksi pie jauna kompja.
nuucha
23.11.2009 @ 18:03
18jau piekto gadu lietoju HP datorus un pašam personīgi liekas, ka labāku produktu nav. Arī mans nākamais būs HP kompis - pašreizējam jau trešais gads iet un sāk pamazām prasīties palaist šo pensijā, tāpēc acis šobrīd metu uz HP Pavilion jauno sēriju!
nuucha
23.11.2009 @ 18:07
19opā uzmanīgāk ieskatījos rakstu! tur takš minēti 3 GADU failure rate. Tas tak daudz ko izskaidro - varbūt varētu visu projicēt vēl uz 6 gadiem, tad šķiet tādi Apple, ACER un citi brīnumi bruktu un juktu kopā par visiem 100%. Reāli loģiskais laptopa lietošanas laiks būtu apmēram 2 gadi, pēc tam jau tiešām iespēja ka dators izrubīsies pieaug ievērojami straujāk.
Jānis Lūsis
24.11.2009 @ 14:52
20Krist2ps - Man ir GX620 geimersērijas laptops. Nu GTA IV man uz viņa vilka, un tas man bija sasniegums un mega ieguvums… :) So far so good.
Eduards
04.12.2009 @ 23:31
21Man uz remontu ir bijuši vismaz 5 acer, un 1 tik bija kaut kādas problēmas ar mātesplati pēc 2 gadu lietošanas, pārējiem lietotāja līkrocība. Hp dators ir māsai jau 2 gadus, bet nesen to nometa no galda un salūza cietais disks. Pavisam esmu labojis 3 hp datorus, no kuriem 2-viem bija dzelžu problēmas, pārsvarā pārkaršana dēļ sliktas ventilācijas sistēmas. Tā kā tiešam tā ir laimes spēle. Ja datoru vismaz 1reiz gadā aiznes uz apkopi (gan programmatūras, gan fiziski putekļus iztīrīt), tad jebkurš portatīvais nokalpos ilgi. Bet nu tas MSI dators tiešām neveiksmīgs, tādi ļoti reti gadās.
Sandra
06.02.2010 @ 21:28
22Nopirku vienu no jaunakajiem HP notebook modeliem. Pa tiesho no HP Amerikaa. Neesmu augtaas domaas par so produktu: leens, karaas augshaa, troksnains un ar tendenci paarkarst. Mana vecaa Toshiba man patika daudz labaak.
Gints
10.04.2010 @ 12:43
23Ļoti daudz nācies remontēt HP portatīvos, kas ievesti no ASV. Neviens no manis pārdotajiem HP, kas pirkti no uzticamas firmas tepat Latvijā 5 gadu laikā nav sabojājies. Uz šodienu cenā ap Ls 500 es izvēlētos tieši HP.
Šī raksta komentāru RSS padeve
Tavs viedoklis ir svarīgs: