31 Oct 2009
Saistītās tēmas: reklāma, Tele2
Raksta autors: krizdabz | Skatīts: 1586x
Pagājušās nedēļas skaļākais notikums viennozīmīgi ir Tele2 reklāmas “triks” ar viltus meteorīta nokrišanu Mazsalacas apkaimē. Par to plašas diskusijas raisījās gan jaunajos, gan vecajos medijos, starp draugiem un paziņām. Par to runāja reklāmas nozares pārstāvji un visi citi, kam vien nebija slinkums. Lai arī visu nedēļu mani tirdīja vēlme paust savu subjektīvo viedokli par šo tēmu, tomēr turējos un klusēju. It kā no vienas puses es par to negribu runāt, jo akcijas rīkotāji nav pelnījuši tik lielu ažiotāžu. No otras puses - šī reklāmas akcija raisa manī pārdomas par krietni plašākām tēmām.

Skaidrības labad jāsaka, ka mēs ar puikām tajā pat naktī pēc pirmo ziņu izlasīšanas ziņu portālos, paši aizbraucām uz notikuma vietu, lai paši savām acīm redzētu kas tur īsti notiek. Tonakt jau neviens nezināja tas ir triks vai patiesība. Kādu stundiņu tur novazājāmies apkārt, neko īsti neredzējām, neuzzinājām un devāmies atpakaļ uz Rīgu. Ja godīgi, uzzinot par to, ka tā ir tikai Tele2 akcija, nevienu brīdi nesajutos piečakarēts, jo, atkārtojos, tonakt neviens neko nezināja. Tomēr ir lietas, kas man šķiet pagalam greizas.
Es neesmu reklāmas/PR nozares eksperts un es varu vien paust savu vidusmēra Latvijas iedzīvotāja Kristapa viedokli. Es piekrītu tam, ko pagājušās ceturtdienas LTV1 raidījumā “ATKLĀTĀ CETURTDIENA” pauda Sandra Veinberga. Viņa norādīja, ka šāda veida akcijas rīkot var, tās ir diezgan plaši izplatīta prakse ārzemēs, taču šādos gadījumos ir jāinformē varas iestādes pirms akcijas rīkošanas. Meteorīta gadījumā tas netika izdarīts. Otra būtiska lieta - pēc akcijas autoru atklāšanas ir uzskatāmi jānorāda, kas ir atbildīgs par notikušo. Tie var būt kaut vai banāli karodziņi ar Tele2 simboliku ap izrakto bedri. Tas netika darīts arī šoreiz. Tas man liek domāt, ka Tele2 akcija ir bijusi nostrādāta pagalam neveiksmīgi, ja jau visu nedēļu ir jāskaidrojas.
Par tiem ugunsdzēsējiem un policistiem. Es neuzskatu, ka tā ir normāla prakse, kad pēc kādas komercstruktūras izdarībām glābšanas dienestiem ir velti jātērē savi resursi (kuru pietrūks notikumos, kur tos reāli vajadzēs). Tā ir klaja ņirgāšanās par šo dienestu darbu un it īpaši laikos, kad šo dienestu darbinieku dzīve nav rožaina kaut vai krietni apgriezto algu dēļ. Es, protams, saprotu, ka Tele2 ir, maigi izsakoties, piedrāzt uz tiem pāris desmitiem speciālistu, kas pilnīgi veltīgi darīja savu darbu. Kompānijai ir svarīgi tikai tas, ka par akciju runā visa Latvija un pasaule. Šādos gadījumos taču daži var arī pieciest..
Tele2 reklāmas pārstāvis nemitīgi atkārtojas, ka “Par visu samaksāsim!” un kamēr reāli darbi netiks veikti, atgādina tādu korporatīvu tirliņu, kam šķiet, ka viss ir nopērkams. Atliek pabārstīties ar naudiņām un cilvēku sirdīs ieplūdīs balts un pūkains prieks. Muļķības! Apdomājam to!
No savas puses vien varu piemetināt, ka šāda bedres izrakšanai Tele2 gadījumā ir bijusi pilnīgi bez jēgas tās klientiem vai topošajiem klientiem. Būtu kaut Zelta Zivtiņas priekšapmaksas kartiņas pie bedres padalījuši. Būtu kaut nākuši klajā ar kādu “vēl labāku” pakalpojumu vai tarifu plānu. Savādāk sanāk, ka ir bijis liels blīkšķis, bet bez jelkāda labuma.
Šis fakts uzdzen uz pārdomām par mūsdienu sabiedrību. Cik ļoti satrunējusi tā ir, ja tai pietiek tikai ar blīkšķiem, sprādzieniem un skaistām acu aizmālēšanas akcijām? Nedēļas laikā esmu runājis ar vairākiem cilvēkiem par šo lietu un nesaprotu kā tas nākas, ka es nesaskatu meteorīta akcijā to skaisto un pozitīvo, ko tik ļoti mēģina mums iesmērēt reklāmas darboņi. Kur tas ir? Vai tiešām esmu cilvēks, kam principā nepiemīt humora izjūta? Es vispār nesaprotu jokus? Līdz šim kaut kā viss ir bijis kārtībā un tas man liek domāt, ka šī akcija ir viens vienīgs balagāns. Aptuveni tāpat kā mūsdienās tik aktuālie un populārie melno nēģerzēnu reppija videoklipi, kur uzsvars ir likts tikai un vienīgi uz spīdīgiem atribūtiem (bling bling), milzīgām sieviešu pakaļām (onion booty) un naudu. Ja vidusmēra latvietis nekad nav redzējis īstu nēģerzēnu, tad noteikti būs redzējis parodiju šovu ar nosaukumu Latvijas princese. Es saprotu, ka šovs ir šovs, bet kāpēc vispār ir (iespējams daudzmaz normālas) meitenes jāparāda kā totālas idiotes? Un kāds sakars šādām būtnēm ar jēdzienu princese? Cilvēku uztvere ir tik ļoti degradējusies, ka viņiem ar šādām muļķībām pietiek. Paskaties, paklausies, kas apkārt notiek un skan. Tukšs, bezkaislīgs bla-bla-bla. Es saprotu, ka lielākā daļa pasaules iedzīvotāju ir idioti un šī Tele2 akcija vien apliecina to, ka kompānija savus klientus par tādiem atklāti uzskata. Apdomājam to!
Par reklāmas darboņiem. Esmu sapratis, ka šīs nozares cilvēki ir ierindojami to cilvēku kategorijā kam ticēt nav gluži laba doma. Tas, protams, ir katram pašam jāizvērtē kam ticēt un kam, nē. Zeme ir plakana! Ticēsiet šādam apgalvojumam? Reklāmas nozares cilvēks runā un dara to par ko viņam maksā. Stendzenieks saka to, ko tauta gribēs dzirdēt. Ņemot vērā, ka lielākā daļa sabiedrības ir lasāma kā atvērta grāmata, nav jābūt ģēnijam, lai saprastu, ka visiem patiks lasīt par to, ka kāds publiski aizskar politikāņus. Es vispār nesaprotu kādā sakarā pagājušajā nedēļā Stendzenieks tik daudzās intervijās ir bijis pieaicināts kā eksperts, ja pats vien ir saistīts ar šo akciju. Nemaz, nemaz neveidojas interešu konfilkts. Ja Stendzenieks Interneta cilvēkiem neaizskar nekādas emociju stīgas (pat ar Šlesera reklāmas kampaņas veidošanu?), tad noteikti visiem pozitīvs tēls šķiet cilvēks ar zvērīgu uzvārdu. Viņš arī ir spilgts piemērs tam kādam ir jābūt reklāmas nozares speciālistam - runā bez apstājas un spēj apvārdot vai ikvienu. Es savā ziņā apbrīnoju to, kā viņš prot katram sarunu biedram stāstīt citas pasaciņas, pats nesapīties savos melos un vienlaicīgi piedalīties neskaitāmās reklāmas kampaņas par kurām vēl slēpti rakstīt Twitterī/blogā. Personīgi pret viņu man nav pretenziju, tik vien norādu, ka neticu nevienam viņa vārdam un neiesaku to darīt arī citiem. Es nekur nesaku, ka tas, ko šādi cilvēki dara ir slikti. Nebūt, nē, tas ir viņu darbs un ar to viņi pelna savu dienišķo maizīti. Es tikai vēlos norādīt, ka nevajag atplestu muti skatīties uz šiem personāžiem un ticēt visam, ko šie saka. Jo vieglāk būsim manipulējami, jo ciniskākas reklāmas akcijas pret mums “atpogās”. Apdomājam to!
Daudzi pa nedēļu ir paspējuši izgāzt gana daudz žults arī par to kā mediji dara savu darbu. Tas nu ir fakts, ka tradicionālie mediji lēnām mirst un viņi priecājas par katru sensāciju, kas ļaus izveidot labi lasītus rakstus. Ziņu portālu gadījumos tie būs ļoti labi apmeklēti raksti ar simtiem vai pat tūkstošiem komentāru. Jo dzeltenāks saturs, jo labāks apmeklējums, jo vairāk iespēju nopārdot dārgākas reklāmas (vai vispār reklāmas). Tas ir tik vienkārši. Tāpēc faktu pārbaude nonāk otrajā plānā, jo tam gluži vienkārši nav laika un resursu. Tāpēc mediji tik kāri uzķer visa veida muļķības un padar tās par sensācijām. Tomēr pēc vairākiem šādiem gadījumiem varbūt cilvēki sapratīs, ka mediji paši neizprot, nav izpētījuši tēmu par ko sludina. Cita lieta, ka vairumam cilvēku būs pilnīgi vienalga.. jo nav jau īsti alternatīvu. Kāds noteikti iesauksies, ka ir taču t.s. jaunie mediji, kas nesīs gaismu un apskaidrību. Es uzskatu, ka ar tiem jaunajiem medijiem, kas mums šobrīd ir pieejami ir vēl sliktāka situācija. Tiem nav nekāda aicinājuma pārbaudīt faktus un pats galvenais ir pēc iespējas ātrāk un skaļāk nobļauties, paraujot līdzi tautas masas. Un tas lieliski darbojas. Apdomājam to!
Šajā ierakstā esmu izgāzis savu nepatiku pret tik daudziem dažādu jomu darbiniekiem, ka pilnīgi uzskatu par pienākumu rakstu nobeigt uz pozitīvas nots. Un pozitīvo noti var viegli saskatīt. Nekur mēs neizspruksim no reklāmas akcijām, bet aicinu reklāmas aģentūras izpildīt savus mājasdarbus un precīzi izplānot un noorganizēt turpmākās kampaņas, lai reāls labums ir arī uzņēmuma klientiem. Lai šis notikums ir mācība kā nevajag rīkot reklāmas kampaņas! Un pats galvenais.. DOMĀJIET!!!
http://mosties.org/ieraksti/1206/
http://jy.lv/Kreatinisms/3217
Šim rakstam ir 25 komentāri
Ervīns Tenters
31.10.2009 @ 16:17
1Interesants viedoklis no kāda, kas ir tik cieši saistīts ar BITI :) Rosina uzticēties. Detaļās neizplūdīšu, bet paskaties, ko par šo visu saka Krievijas lielākais reklāmistu saits ADME.ru:
http://www.adme.ru/tele2/2009/10/28/69971/
krizdabz
31.10.2009 @ 16:22
2Ko Tu saproti ar “tik cieši saistīts ar BITI”? Juridiski es ar Biti esmu saistīts tik vien kā esmu viņu klients pusotru mēnesi. Bloga androids.lv sakarā paša iniciatīvas vadīts devos ar viņiem runāt un sarunāju iespēju saviem lasītājiem tikt pie informācijas par Android telefoniem, pie atlaidēm un iespējām iemēģināt telefonus.
Gugu
31.10.2009 @ 16:23
3Un vēl, ir jēga palasīt, ko par to saka LT mediji:
http://www.diena.lv/lat/tautas_balss/blog/gintas-vidauskas/ese-raz-o-meteorite-tele2-mnenie-iz-litvi
Ja Tev ir saisība ar Biti, tad liels fui par šādu rakstu.
Anna
31.10.2009 @ 17:20
4Tiem, kam nepatīk tas, ka krizdabz ir Bites klients šī raksta saistībā: face it! Es esmu Tele 2 ilggadēja kliente un līdz šim man par šo kompāniju ir bijis vislabākais iespaids, BET es parakstos zem katra šajā rakstā paustā vārda. Zem katra pārmetuma Tele 2, zem katra pārmetuma plašsaziņas līdzekļiem un Stendzeniekam, kā arī tam Tele 2 džekiņam, kas vienu rītu pa TV vāvuļoja par “mēs par visu samaksāsim” un prasīja VUGD onkulim vai viņš tiešām pēc gadiem nestāstīs saviem bērniem šo gadījumu kā īpašu (Teles džekiņam jau vajadzētu aizdomāties, ka VILTUS IZSAUKUMU VEIKŠANA BĒRNIEM NAV JĀPASNIEDZ KĀ VAROŅDARBS un vismazāk jau to darīs VUGD vadošais darbinieks). Vienīgi Veinbergas kundzes video neesmu redzējusi, bet tas ir mazbūtiski.
Protams, ka akcija turpinās, protams, ka Tele 2 jau drīz piedāvās grandiozu akcijas noslēgumu, dāvās telefonus, atlaides etc un visi būs sajūsmā: cik forša Tele 2, cik forša akcija, cik foršs meteorīts. Tomēr kā izteicās mana draudzene vakardien, ejot caur zelta zivtiņas tuneli, kas par Tele 2 meteorītu bija dzirdējusi tikai tik daudz kā no plašsaziņas līdzekļiem: Tele 2 sagrāva savu pozitīvo tēlu, viņiem bija izveidots tik labs tēls ar zelta zivtiņas jauniešiem, tuneļiem un visām pārējām labajām lietām. Viņi taču pozicionēja sevi kā kompāniju biznesam, vai kāda nopietna kompānija maz vēlēsies vairs strādāt ar biznesa sakaru nodrošinātāju, kas veido sev šādas reklāmas kampaņas?
Un mani ļoti aizskāra, ka tas puišelis TV ekrānā savu runu sāka nevis ar atvainošanos, bet gan ar “viss taču ir labi, mēs par visu samaksāsim, bija forši” un atvainojās tikai tad, kad diskusijas vadītājs viņam nazi pie rīkles piegrūda.
Jāsaka gan, ka visticamāk tēlu sagrāva neprasmīgas reklāmas kompānijas darbs un vislielākais akmens tas ir viņu dārziņā. Karote darvas var sabojāt medus mucu. Un vajag daudz daudz karotes medus, lai iztriektu darvas garšu no mutes laukā.
Unbiased Much?
31.10.2009 @ 17:26
5“Es saprotu, ka lielākā daļa pasaules iedzīvotāju ir idioti un šī Tele2 akcija vien apliecina to, ka kompānija savus klientus par tādiem atklāti uzskata. Apdomājam to!”
Ak, nē! Mūs uzskata par to, kas esam!
Miks
31.10.2009 @ 17:28
6Ar nepacietību gaidu to dienu, kad Kristaps iemācīsies savas izjūtas un domas noformulēt vismaz vienā rindkopā, ja ne teikumā.
Visādi citādi, būtu vērts pie šāda tipa raksta (beigās vai vēl labāk sākumā) norādīt, ka esi tuvās attiecībās ar konkurējošu mobilo sakaru kompāniju.
krizdabz
31.10.2009 @ 18:10
7Mik, nu, bet, protams, ka tīri tehniski es esmu konkurējošās mobilo sakaru kompānijas klients, bet tas šoreiz ir ļoti mazbūtiski, jo cik ta mums ir sakaru operatoru Latvijā? Trīs? Un kaut kam taču ir jānodrošina manas sarunas.
LMT pie maniem lietošanas paradumiem kļuva neizdevīgs un tikai tāpēc aizdevos pie Bites ar kuru man šajā pusotrā mēnesī tomēr nav bijusi 100% pozitīva pieredze. Taču problēmas ir apzinātas un šobrīd risinam.
Es uzskatu, ka LMT šobrīd ir tehniski vislabākā kvalitāte sakariem, bet nedraudzīgas cenas. Tele2 imho ir diezgan slikta sakaru kvalitāte (paša pieredze un cilvēku nostāsti) un diezgan labas cenas. Bitei ir normāla sakaru kvalitāte un labas cenas. Šie novērojumi arī mani noveda līdz vēlmei būt par Bite klientu.
Mik, es kategoriski esmu pret to, ka visu mūsdienās mēģinat īsināt, saīsināt un padarīt par mini. Ja man ir ko teikt, es to izteikšu kaut uz 100 lapām, jo tas ir mans blogs un tajā atspoguļoju savas domas un pārdomas. Nevienam nav spiesta lieta to lasīt. Nepatīk gari raksti, ejat pie Mika lasīt tos pāris teikumus un aplūkot zirnekļu bildītes :) Mani šausmīgi tracina tas, ka cilvēki paliek arvien slinkāki un nejaudā neko vairs izlasīt un uztvert, aizbildinoties ar to, ka, redz, tik daudz kas jāpaspēj izdarīt vienlaicīgi.
krizdabz
31.10.2009 @ 18:23
8Un vispār, man mazliet smieklīgi lasīt/dzirdēt, kā visi uzskata, ka esmu kaut kā īpaši tuvi saistīts ar Biti. No vienas puses, protams, glaimojoši, ka es tāds kautrīgs puisis no laukiem sadarbojos ar tādu lielu kompāniju :), bet no citas - pagalam dezinformējoši.
Tikko biju laukā, palīdzēju vecākiem ap māju sagrābt kritušās lapas un domāju par šo visu lietu. Noteikti kāds ziķeris būtu visu izformējis tā, ka viņam Bite maksātu par to, ka savā blogā kaut ko par viņiem popularizētu un sludinātu. Iespējams, sarunātu maksas par reklāmas banneriem. Noteikti izveidotu affiliate programmiņu, kur par katru caur blogu nopārdoto telefonu autoram atlektu kāds latiņš. Es pats sāku brīnīties cik esmu dumjš cilvēks, ka laižu garām šīs milzīgās naudas summas.. Jo tā taču ir NAUDA!!!!!! :) Un, nauda, kā mēs zinām ir galvenais.. ;)
Patiesība ir gaužām skaista. Man (vēl) ir darbs un esmu paēdis. Man ir līdzekļi par kuriem sevi apģērbt, man ir par ko samaksāt kredītus, benzīnu. Šajā konkrētajā Bites gadījumā es nesaskatu tādas naudas summas (jo es taču neesmu reklāmas nozares cilvēks), kas būtu tā vērtas, lai es piepūlētos šai kompānijai par labu. Bez tam, es nemaz nevaru izmērīt cik maksātu bloga ieraksts, cik reklāma.. Latvijā to nevar izmērīt neviens!
Miks
31.10.2009 @ 18:28
9krizdabz:
Slinkums nav noteicošais faktors. Ir mums arī citi LV blogu autori, kuri raksta gari un plaši un viņu rakstīto es apēdu vārdu pa vārdam, tā, ka nekas nepaliek pāri.
—-
Pilnīgi atšķirīga ir tieksme (es pat teiktu slimība) vienkāršas un primitīvas lietas (objektus) aprakstīt un atspoguļot tādā veidā un manierē, ka bloga lasītājs (tas pats interneta lietotājs) tiek spiests pavadīt savu dārgo laiku pie milzu teksta blāķa lasīšanas un uztveršanas, lai beigās saprastu, ko tieši viņa augsti cienītais autors ir vēlējies pateikt jaunā, nekur nenopērkamā telefona saistībā. Autors izrādās ir pavadījis visu dienu virknējot frāzes un paslēpis savu domu zem tik milzīgas ūdens kaudzes, ka grūti apjaust kāda ir šī nostāja un vai vispār tāda ir izveidojusies. Un pat ja es pieņemu, ka ir šādi rakstnieki, tad būtu tikai pieklājīgi, beigās pavilkt svītru apakšā un vienā teikumā rezumēt, galveno domu un raksta ideju, lai visiem ir skaidrs un saprotams, ka autoram, patiešām nav nekas sakāms par kārtējo telefonu, kuram šis pat nav pieskāries, tik vien kā aplūkojis internetā redzamās bildītes.
Neuztver personiski, neba jau tu esi vainīgs, bet es pats protams.
krizdabz
31.10.2009 @ 18:43
10Nu, re, varēji arī pirmajā komentārā pateikt, ka es neprotu rakstīt. Un es uzreiz arī tev nestrīdoties piekristu. Viens no galvenajiem iemesliem kāpēc es vispār veidoju blogu, iespēja iemācīt sevi rakstīt labi un vislabāk to darīt - rakstot.
Par telefoniem es īsti nepiekritīšu. Skaties, ja tevi neinteresē telefoni (iPhone ftw, taču), tad visi telefonu apraksti tev šķitīs nekam nederīgi un neglābs pats 3 teikumus garš aprakstiņš :). Es uz šiem aprakstiem cenšos skatīties kā tehnoloģiju fanāts, kas gribētu telefonu nopirkt. Un tādā griezumā man ir interesanti kādas pogas izvietotas uz kura telefona sāna un kā tās spiežas. Kāds ir ekrāns tehnoloģiskajā ziņā un kā tas praktiski lietojams. Man tas nav ūdens, tās ir ļoti, ļoti būtiskas nianses un noderīgas visiem tiem, kas meklē kādu telefonu pirkt. Cita lieta, ka tikai mazam procentam lasītāju interesē šādi ieraksti un tieši tāpēc.. izlaid, nelasi.. nepadari savu dzīvi vēl skumjāku :)
Cilveks
31.10.2009 @ 19:17
11Es domaju ka TELE2 izdarija Latvijai un Latviesiem (itseviski mazsalaciesiem) lielu pakalpojumu. Pozitivas lietas saja “meteorita” lieta ir vispirms jau mazsalacas atpazistamiiba(agraak pat nebiju dzirdejis par tadu un ka tur ir ko citu skatiities iznemot “meteorita” bedri ) , domaju ka lielaka mazsalacas uznemeju dala priecajas par to bedri. Latvijas vaards beidzot izskaneja loti skali visaa pasaule un galvenais ka nebija saistiiba ar kriizi. Pec maniem uzskatiem TELE2 nav sagravis savu teelu. Tagad KARTEJO reizi naksies kritizet musu dienestus (VP, NBS, VUGD ). VP (valsts policija) uz iesaukumu ierodas 2 h stundu laika a pie meteorita uzreiz. NBS soreiz malaci ka pateica ka viniem sada EXTREMAS (nez kas tur ekstreems) situacijas ir vajadzigas lai iemacitos labak koordinet savu darbiibu. Un tagad karta VUGD , tiem slimestiem vispar algu nevajadzetu maksat, kad cilvekiem deg maja, vini ierodas tikai peec 2 stundam , un tikai viena ekipaza ar pustuksu mucu bet uz Lauku kur nokritis meteoriits saskrien 3 brigades !!!! Saprastu ja butu vasara un tas “meteorits ” butu nogazies mezaa kur vis apkaart saus, bet tas tak notika pljavaa, rudeni un taalu no eekam un mezha , nekads ugunsgreks nevareja izcelties a tur vini saskrien uz valsts rekina ceriba tikt pie kada meteoriita gabalina ko velak pardot, cik dzirdeju meteoriits maksa sakot no 1000$ grama . Jasaka ka es (neesmu nekads geologs , astronoms un veel sazin kaads *LOGS ) uzreiz pateicu ka tas ir cilveka roku darbs
:)
Uztveriet visu mierigak un viss buus kartiba
rATRIJS
31.10.2009 @ 19:19
12Nojaukšos jau laikam no tēmas par to, ka garš raksts utt, un iekomentēšu par raksta tēmu. :) (pa komentāru tēmu - man raksts likās ok, laikam jau nēesmu izsmalcināts blogu lasītājs :) )
Es īsti nesaprotu kādēļ visi ir tik negatīvi pret tele2 izveidoto akciju (ja viņi bija vainīgi - zinies eilieni varēja pārņemt tele2 darbinieku ķermeņus un novelt visu uz viņiem). Nesaprotu par ko rodas tas viss negatīvisms. Par meliem? Tie no reklāmām, apkārtējiem cilvēkiem, politiķiem (nevar tak nepieminēt) tiek dzirdēti, redzēti un justi ik dienas. Par to, ka netika dalītas zelta zivtiņas 4free, katram kas piemin #meteorīts? Cmon.
Manuprāt, cepšanās, ir par neko. Kā jau tele2 teica - par visu tiks samaksāts. Par ko tad vēl problēmas? Kas tas skaitās kukuļu došana? Uzpirkšana? Visu var ar naudu dabūt? Jā var - ko viņiem vēl vajadzēja darīt? Izvest valsti no krīzes? Samaksa par sadarīto ir viss kas viņiem ir jādara un kā vispār var iedomāties kaut ko par uzpirkšanu.
Tas pats ir ar tiem, kas to nakti pavadīja pie tās nelaimīgās bedres. Cmon - tas ir viņu darbs. Algas par to viņiem samaksās? Samaksās. Ja tajā laikā būtu reāls izsaukums, viņiem tāpat būtu savas pakaļas jātur ārā un tad nebūtu nekāda sūdzēšanās par to, ka oi fak re es visu nakti sēdēju āra, nabadziņš tāds. Dari savu darbu - viņi to darīja, kur problēmas?
Vēl par to, ka nepiedāvāja kaut kādas mega akcijas, lietas 4free un tā tālāk - aka nevienam nav nekāda labuma. Kad ieejot dominā tu seko pēdiņām, kuras pavada vilinoši citāti un beigās nonāc pie Chilli picas - tad arī ir cepšanas? Re - maitas tādi aizveda mani uz sūdu, a es redz domāju, ka te būs kaut kas mega…un vēl neiedod neko - maitas. Tā parasti nenotiek šis gadījums ir ļoti līdzīgs, tikai, protams, lielāka mēroga. Ne vienmēr kaut ko vajag dabūt, un ne vienmēr par visu kaut kas pretim tiks iedots.
Vēl man smiekli nāk par tām Mazsalacas tantēm, kas saka: “Redz tagad visi domā, ka Mazsalacas cilvēki ir meļi”. Nu komōn? Kurš tiešām kaut ko tādu domā? Kādēļ lai to meteorīta pasākumu attiecinātu uz visiem Mazsalacas iedzīvotājiem? Sviests. Arī ārzemēs parasti ļaudis neko sliktu nesaka par šo “pasākumu”. Latvijā tikai visi domā to sliktāko, ka redz visi domās, ka mēs meļi un mazi muļķi. Smiekls.
Kopumā varu teikt, ka neredzu par ko sūdzēties. Nekas slikts nenotika un nekas slikts nav izdarīts. Jā - droši vien, lielā mērogā, arī nekas labs sevišķi nav izdarīts, bet vai to vienmēr vajag?
Paldies ja izlasīji :)
krizdabz
31.10.2009 @ 19:21
13Vēl man kaut kā ne īsti patīk tendence, ka t.s. jaunos medijus mēģina ietekmēt un parasti tas notiek ar meliem.
Ļoti labs piemērs ir Twitteris, kur atliek dažiem t.s. “viedokļu veidotājiem” (parasti tie ir cilvēki ar lielu sekotāju skaitu) pabaurot par kādu lietu un dažas stundas viss pārējais planktons par to vibrēs. Ļoti labi šo lietu pieprot rakstā pieminētais darbonis ar zvērīgo uzvārdu. Diskutēt ir labi un svētīgi, bet kad šādas diskusijas (kā reklāma) tiek raisītas ar ne īsti tīriem nodomiem, tad viss iet pagalam greizi. Un ir tik daudz cilvēku, kas akli tic visam, kas rakstīt tik nenopietnā servisā kā, piemēram, Twitteris. Un es pat teiktu, ka tas ir ļoti lēts veids kur aizsākt buzz mārketinga kampaņas. Tālāk var mēģināt uzrunāt blogerus tieši, vai ar viltu, kā, piemēram, to ir darījuši tie, kas stāv aiz varoni.lv, kur kādā rakstā tika pieminēts mans blogs. Nu neiešu es par jums daudz publiski runāt, ja redzu, ka tas viss ir reklāmas akcija!
Armands
31.10.2009 @ 21:04
14Piekrītu rakstā minētajam. Kā esmu teicis citur - varēja vismaz lielu akmeni ievelt iekšā ar Tele2 logo :) Nu kaut ko, kas raisītu to pozitīvo šāda veida izlēcienā.
Par raksta garumu - kaut kā tas netruacēja uztvert to domu, varbūt kādam vienkārši lēni pielec?
pyro
31.10.2009 @ 23:09
15rakts principā atspoguļo manas domas par to visu.
un, uzzināju jaunu terminu - onion booty… :D
Juris
01.11.2009 @ 01:17
16Jā humora izjūtas Tev diez kādas nav , un ja Tevi ,kas šajā dzīvē joprojām tracina tas tikai liecina to ,ka par dzīvi vēl neko nezini .
Bet akcija bija jautra , ja kam vajadzēja uztraukt ,tad tā bija valsts varas pārstāvju kompetences trūkums .
Bet reklāma ,kā tāda līdz manīm nemaz neaizgāja , jo mēdijus neizmantoju ,kā tādus , jo tie vairs nav to vērti ,lai tiem pievērstu uzmanību .
Bet paliks jautras atmiņas un teicams logo, ne aiz mīlestības pret meteorītu , bet katrs tajā var ielikt savu jēgu : aizvien vairāk sirdis atveras kosmiskajai gaismas un mīlestības dziedinošajai enerģijai ….. un tas priecē
Jānis
01.11.2009 @ 12:36
17Liepniekam ir līdzīgs viedoklis http://www.apollo.lv/portal/news/articles/183963, un es tam pilnībā pievienojos. Un paldies par onion booty.
Ja ez pareizi sapratu, tad autors cepjās nevis par faktu kā tādu, bet par pasniegšanas veidu no Stendžas, Medņa un tele2 puses, jo viņu paziņojumi satur nepatiesu informāciju, jeb melus. Autoram nav pieņemams, ka reklāmisti atļaujas melot jaunajos mēdijos - blogos, twitterī utt. Nu ko - laiks tā kā būtu pierast. Dažiem tas ir vienīgais veids, kā panākt, lai kāds viņus uzklausītu.
Labs piemērs - Stendžas Šlesera kampaņa. Vienkārša diršana no vietas, absolūti sagrozīti fakti. http://www.parpolitiku.lv/?p=367
Nu un ko mēs no tā varam mācīties? Nekad vairāk tā nedarīt, t.i. necepties par reklāmistu, politiķu, korporāciju, banku meliem un puspatiesībām. Un nekad nekļūt pašam par tādu kretīnu.
krizdabz
01.11.2009 @ 12:41
18Jāni, man ir patiess prieks, ka vismaz kāds ir sapratis ko esmu vēlējies ar rakstu pateikt. Tieši tā, man kretinē kā daži personāži ar (naudu, muldoņu, cita veida ietekmi) spēj sabiedrisko domu virzīt sev vēlamā virzienā. Man kretinē, ka tauta ir tik dumja, ka to nemana vai nevēlas manīt. Man kretinē, ka cilvēki gluži vienkārši nedomā līdzi un visu apkārt redzamo/dzirdamo pieņem par patiesību.
Aigars
01.11.2009 @ 14:33
19Nevajag jau te tagad atspārdīt Krizdabz, arī manā uztverē šāda akcija ir nekas vairāk kā skaļa cilvēku čakarēšana.
Šī akcija ieies vēsturē kā ļoti kreatīva akcija, bet ne jau kā rezultatīva. Skaļš vēl nenozīmē veiksmīgs. Bet daudzi svēti tic, ka tā tas ir - jo skaļāk, jo labāk.
Ja es ieraudzītu tādu pašu meteorīta akciju, ko būtu sagatavojuši Afganistānas studenti, tad manās acīs Afganistānas reputācija nepaceltos… ar to gribu teikt, ka patiesībā pasaulē tas bija vienas dienas notikums, lielākā daļa par šo akciju jau ir aizmirsusi, jo pasaulē tās notiek ik minūti un ir vēl daudz kreatīvākas.
Par Tele2 ieguvumu šajā gadījumā vispār bezjēdzīgi runāt. Tāda vienkārši šobrīd nav.
usinss
01.11.2009 @ 15:08
20emz, nu ieejiet varoni.lv- tas ir meteorita turpinājums :)
viens tele2 darbinieks izteicās, ka meteorīts ir sākums veselai reklāmu sērijai :)
cyxob
01.11.2009 @ 19:21
21многа букфф :(
Ierindas pilsonis
02.11.2009 @ 00:46
22> Kristapam
Valsts operatīvajiem dienestiem par velti tika sarīkotas mācības, kurās atklājās sekojoši trūkumi:
1. informācijas vakums
2. pažarnieki netika izsaukti tādā skaitā kā viņi ieradās - pašiem bija interesanti, šie attesās un nu uzmet lūpu.
3. glābšanas dienestiem nebija elementāra aprīkojuma, piemēram, radiācijas dozimetru.
4.u.t.t.
No šāda skatu punkta Mūrniece varētu pastāvēt pie ratiem un paklusēt.
Visiem bija interesanti un par Latviju uzzināja visa pasaule - daži veči vienā naktī paveica to, par ko daudzi valsts kantori gadiem saņēma naudu un ne s_ _a neizdarīja.
Pilnīgi piekrītu Tev par domāšanu un reklāmu - kā rakstīja Blaumanis ,,tad, kad skroderzelle māces redzet, ka ar mute slikta prece nevar padarīt par labe”, tad arī reklāmas ērai būs beigas. Lai gan pie pašreizējās izglītības sistēmas šīs beigas tik ātri vis nepienāks :-)
Ierindas pilsonis
02.11.2009 @ 00:59
23> Kristapam
Tāds jautājums tieši tev - kāpēc sabiedrība pieļauj, ka varas mafija tai melo, acīs skatīdamās, diendienā un nekādas reakcijas?
Kāpēc tā apti sabiedrība pacieš, ka reklāmas tai melo?
Kāpēc tāda diferencēta pieeja melošanai - deputāti, ministri, ierēdņi un visādu mēslu reklamētāji drīkst melot, bet Tele2 nedrīkst?
Varbūt derētu ņemt piemēru no viena īsta indiešu vīra, kurš iesūdzēja tiesā dezodoranta ražotājus - reklāmās tie solīja, ka pēc dezodoranta lietošanas cvecenes kārsies kaklā, ka ne atsisties, bet viss izrādījās meli.
Varbūt tev vajadzētu sarīkot tādu plašu kampaņu pret melošanu? Mēs tev iesūtītu piemērus, kad reklāma sniedz nepatiesu informāciju (par politiķiem nerunāsim, tie vispār nekad nesaka taisnību).
progmars
03.11.2009 @ 21:56
24Man tā akcija arī izraisīja nepatiku un izsauca vēlmi paironizēt:
Ja rīt būs liels Saules aptumsums, tad tā būs LMT atbilde uz Tele2 akciju.
Varbūt arī Dižķibele ir Tele2 akcija? Nu ka, atzīstieties!
Kad Tele2 kļūs Govs3, tad …
utt. utml.
Vispār - vienkārši es nesapratu ideju, ko viņi ar to gribēja pateikt. Kāds meteorītam var būt sakars ar mobilo sakaru operatoru?
Amish
05.12.2009 @ 13:58
25[quote]No savas puses vien varu piemetināt, ka šāda bedres izrakšanai Tele2 gadījumā ir bijusi pilnīgi bez jēgas tās klientiem vai topošajiem klientiem. Būtu kaut Zelta Zivtiņas priekšapmaksas kartiņas pie bedres padalījuši. Būtu kaut nākuši klajā ar kādu “vēl labāku” pakalpojumu vai tarifu plānu. Savādāk sanāk, ka ir bijis liels blīkšķis, bet bez jelkāda labuma.[/quote]
Gribētos tagad no tevis vēl kādu rakstu par šo tēmu, jo kā redzi labums tomēr bija un manuprāt tele2 ir izdevusies visai veiksmīga reklāmas kampaņa, lai vai cik nepareiza viņa bija. Pats redzēju garās cilvēku rindas pie tele2 klientu apkalpošanas centriem pa tām divām dienām.
Šī raksta komentāru RSS padeve
Tavs viedoklis ir svarīgs: