31 Mar 2009
Saistītās tēmas: SEO
Raksta autors: krizdabz | Skatīts: 1250x
Tieši šāds virsraksts ir teksta saišu reklāmu projektam, kas Latvijas Internetā parādījās pirms aptuveni mēneša. SEOLinks.lv ir serviss, kas nodarbojas ar apmaksātu teksta saišu tirgošanu. Lai uzreiz lielāka skaidrība par projekta garu, pateikšu, ka to veido kāds ar “bēdīgi slavenajiem” krabjiem.lv saistīts cilvēks.
Reklāmdevējiem tiek piedāvāts veidot reklāmas kampaņas un reklamēties vairāk nekā 20 Latvijas mājaslapās (SEOLinks.lv reklāmas tīkls). Tiesa, daļa lapu ir pilnīgs fufelis (piemēram, emu.lv, itzinas.lv un zinas.krabjiem.lv) un veidotas tikai un vienīgi, lai iegūtu mākslīgus rezultātus. Tāpat no tīklā iesaistītajām vairāk nekā 20 mājaslapām Google Page Rank lielāks par 5 ir tikai četrām, kas arī vistiešākajā mērā norāda ar cik nopietnu reklāmas tīklu mums ir darīšana. Reklāmdevējiem uzsvars tiek likts uz SEO rezultātu uzlabošanu, bet ņemot vērā augstāk pieminēto, secinājumus par šī servisa efektivitāti varam izdarīt paši.
Mājaslapu īpašnieki, savukārt, var izvietot savos tīmekļa projektos reklāmas saišu blokus un pelnīt naudu. Peļņas modelis ir pievilcīgs, jo katru dienu tiek maksāta konstanta naudas summa, kas nav atkarīga no reklāmu rādījumu skaita vai klikšķiem uz šīm reklāmām. Nopelnīto naudu var ieguldīt atpakaļ sistēmā (ar 50% uzviju), lai reklamētu savus projektus vai arī saņemt uz kontu (te noteikti kādam radīsies juridiskas dabas jautājumi). SEOLinks.lv lapā gan nav norādes uz šīs dienišķās maksas apjomiem un, iespējams, projekta autori paši lemj cik kuram maksāt (atkarībā no viņiem vien zināmiem apsvērumiem). Manā gadījumā tie ir Ls 0,50 dienā, kas mēnesī sastāda Ls 15, tātad tas var likties saistoši vieglas peļņas tīkotājiem.
Svarīgs aspekts jebkurā reklāmas servisā ir iespēja izmērīt to cik reklāma (un vai vispār) ir bijusi efektīva. SEOLinks.lv gadījumā nav īsti jēgas mērīt klikšķus uz mūsu projektu no reklāmas kampaņā iesaistītajām mājaslapām, jo skaitlis būs niecīgs un diezgan maznozīmīgs. Tāpat vidusmēra lietotājs nepamana neizteiksmīgas teksta saites, kas nobāztas tīmekļa lapu sānos. Svarīgākais ir mēģināt izmērīt kā mainās (ja mainās) mūsu reklamējamā atslēgvārda pozīcija Google meklēšanas rezultātos. Un to mēs varam izdarīt pašā SEOLinks.lv, kur ir pieejams atslēgvārdu monitoringa rīks.

Es pats arī dažas nedēļas iemēģināju šo reklamēšanās veidu, vairākās lapās reklamējot sava bloga rakstu, kurā figurē atslēgvārds “blogs” un atslēgvārda rezultāti norāda, ka nekāda zvērīga ieguvuma nav bijis (grafiks pat norāda, ka palicis tikai sliktāk). Tomēr es domāju, ka situācija būtu daudz labāka (meklēšanas rezultātos kampaņas saite celtos augstāk), ja reklāmas tīklā būtu vairāk nopietnu dalībnieku, kas gana augsti kotējas Googles acīs (kaut vai ar pieklājīgu Page Rank). Tātad šobrīd SEOLinks.lv lielākā problēma ir tās “nekādais” to lapu tīkls, kurās reklāmas tiek izvietotas.
Svarīgs aspekts šada veida projektiem ir arī oficiālais Google viedoklis, kas nosaka, ka apmaksātu reklāmas saišu izvietošana/pirkšana/pārdošana nav atļauta, ja vien saitei netiek pielietots nofollow tegs vai arī veidota atsevišķa buferlapa (kas pie tam ar robots.txt izņemta no meklētājserveru uzmanības loka) uz kuru ved pirktā saite. Un SEOLinks.lv neievēro nevienu no šiem abiem punktiem un tātad var teikt, ka piedaloties šajā reklāmas tīklā mēs darbojamies pret Google noteikumiem (kuras labvēlību cenšamies gūt). Lai arī diezin vai Google ies un ķers kaut kādas mazas Latvijas cūcību taisītājus un veiks pret viņiem represijas, tomēr tas vairāk ir attieksmes jautājums. Ir cilvēki, kam nelegālas darbības ir ikdiena!
Tāds diezgan negatīvs viedoklis sanāca, bet neko nepadarīsi. Patiesībā es saredzu reālu ieguvumu no šāda veida projektiem, taču konkrētā realizācija ir tāda nekāda. Tad jau A. Medņa kungam ir izdevies veiksmīgāks tāds pats projekts. Ja ir vēlme palasīt par šo projektu slavas dziesmas, dodamies uz webmarketing.lv, šiem ir raksts par SEOLinks.lv.
Šim rakstam ir 16 komentāri
Kristaps
31.03.2009 @ 10:06
1Esi aizmirsis norādīt, ka pēc “blogs” krizdabz.lv pozīcija sākumā bija 12. vieta, tagad - 6. vieta (tātad, rezultāts tika uzlabots par 6. vietām nevis palicis sliktāks, kā norādi rakstā), un bradajumi.lv, kam arī taisīji kampaņu, no 6. vietas pacēlās uz 1. vietu - turklāt katrai kampaņai iztērēji apmēram 5Ls un linkus izvietoji tikai dažās lapās. Labiem rezultātiem vajag nedadz lielākus ieguldījumus ;)
Mājas lapu tīkls tiek paplašināts, pieaugot reklāmdevēju skaitam, bet lai dabūtu 1. vietu uz kādu atslēgas vārdu, pilnībā pietiek arī ar esošajām lapām, un nav vajadzības visās izvietot linku.
Par peļņu - mājas lapas īpašnieki saņem 50% no tā, ko samaksā reklāmdevēji. Un cena veidojās ar solīšanas sistēmu, rezultātā pieprasītākās lapas saņem vairāk, un piemēram, tava lapa pēdējās dienās saņem jau 0.8Ls/dienā (24Ls/mēn.), 0.50Ls/dienā ir minālā summa.
Runājot par Google attieksmi pret maksas linkiem - tā arī neatbalsta AdSense reklāmu izvietošanu LV lapās, bet tas neliedz tev un citiem tās tomēr likt savās lapās.
Biju cerējis, ka tavs apskats būs nedaudz nopietnāks - šis tāds emocionāls un vienpusīgs sanācis, praktiski neko nepastāstot par to, kā darbojas pati sistēma - un kas tajā labs/slikts.
Par Medņa projektu runājot - seolinks.lv tapa, jo Mednim bija laba ideja, bet slikta realizācija, kas nekādā veidā neietekmēja Google rezultātus, vairāk info te:
http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/arturs-mednis-izgazas-atkal/
http://www.tribine.lv/foto/Vai-Arturs-Mednis-ir-krapnieks/6616
Aigars
31.03.2009 @ 10:38
2Njā, piekrītu, ka šobrīd projektā ir daudz mīnusu, kas arī var traucēt tam attīstīties. Bet lielākā daļa šo mīnusu ir saistīti ar uzticības ieviešanu potenciālajos klientos nevis ar to ķīmiju, kas tur ir iekšā.
Šonedēļ sagatavošu rakstu par to, kā man gāja ar testēšanu ar visiem plusiem un mīnusiem. Man pavisam cita bilde rādās…
Patiesībā tepat nevar būt nekādas diskusijas - strādā/nestrādā stilā, kā es esmu šur tur pamanījis. Tas, kurš zina kaut pašus SEO pamatus, zina arī to, ka šāda shēma strādā pat ļoti labi no SEO viedokļa.
Legāla, nelegāla… hmm, jāpiekrīt vien ir Kristapam - šajā gadījumā būtu tikai godīgi, ja nākamais raksts būtu par AdSense nelegalitāti Latvijā un Tu parādītu visiem piemēru, izņemot no sava bloga visas Google reklāmas :))
Man personīgi simpatizē tas faktors, ka vispār notiek rosīšanās šajā ziņā.
krizdabz
31.03.2009 @ 10:43
3Aigar, par AdSense būs pārdomu ieraksts. Jāpamēģina tikai saņemt saklikšķināto naudu, lai ir pilna bilde.
Ansis Egle
31.03.2009 @ 11:41
4interesanti te spriežat. Es tikai domāju - kāda ir patiesā motivācija šai visai jezgai. Pēc būtības nopērkot kaut kādu vietu gūglē - tas ir īslaicīgs pasākums. Ilgtermiņā, apšaubu, vai tas ko dos, ja kontents būs so so. Tas ir veikls veids, kā izmānīt pilsoņiem resursu, par to pretī dodot īslaicīgu labumu.
Māris
31.03.2009 @ 20:06
5Sistēma ir normāla. Bet vai es kādam savam paziņam, draugam, kolēģim vai klientam ieteiktu šo sistēmu? Nē.
Ja tiek pievērsta uzmanība SEO, tad šī sistēma ir viena no pedējām, kas visā uzlabošanas procesā ir jāpielieto. Bieži ar pāris sakārtošanas lietām pietiek, lai googlē iekļūtu pirmajā pieciniekā, pat pirmajā vietā.
Nauda, kas tiktu šajā sistēma ielikta diezvai atpelnītos. Cik % no googles trafika konvertējās? Diemzēļ uz šo jautājumu neviens nespēj atbildēt, tā kā neobjektīvi būtu investēt šādā seo pakalpojumā, ja sākuma punkts A nav nosakāms, kur nu vēl nākamais punkts B, kas būtu jāsasniedz izmantojot šo sistēmu
p.s. es vēroju vārdu seo, kas liekas jau labu laiku ir linku sarakstā, diemžēl, seo pat pirmajās divās lapās nav.
Jebkuram, kas vēlas izmantot šo, saucamo, seo pakalpojumu:
1. Kāds trafiks nāk patreiz no googles (nevis CIK visitori, bet tieši kāds, lietderīgs, nelietderīgs, kovertējas/nekovertējas)
2. Vai $ var maz atpelnīties ar konvertācijām?
3. vai esam darījuši visu savā pusē, lai uzlabotu mūsu seo rezultātus, kas nodrošinātu ilgtermiņa rezultātus nevis īstermiņā (kad šis links izudīs no rotācijas, tad tikpat ātri cik nokļuvā augšā, tikpat nokļūsim atpakaļ (tiesa iespējams, ka ne tik zemu, atkarībā no konkurences)).
Aigars
31.03.2009 @ 21:01
6Māri, konvertācija takš ir atkarīga no tā, ar kādu keywordu nāk cilvēks :)
Ja ir kāds projekts, kurā tiek tas mērīs, to jau var elementāri redzēt.
Mans piemērs no viena konkrēta mana projekta:
No visiem Googles ar mērķētiem atslēgvārdiem atnākošiem 18.6% pagājušā mēnesī parakstījās uz meillisti. No tiem savukārt 1.5% konvertējās seilos uzreiz. Bet vini vēl joprojām ir mani klienti. Pats cenšos šos rādītājus uzlabot līdz 20% un 2% attiecīgi.
Viss mērās, Tu taču to ļoti labi zini kā Analytics fans ;)
Māris
31.03.2009 @ 21:09
7Lai vai kāds keywords, ja tev nebus preti sakarīga lapa, tad būs tev nekas. bet nu tu laikam nesaproti, ko es gribēju pateikt, un katru reizi gribi man oponēt.
Māris
31.03.2009 @ 21:14
8iegaumē, ir latviešu valodas auditorija, angļu valodas un krievu valodās. Turklāt ir Latvijas internets, kurā ir visai vāja e-komercija. Tas kur tagad ir US, mēs būsim pēc 5gadiem varbūt.
Kristaps
31.03.2009 @ 22:02
9Māri, par to, ka šo sistēmu SEO procesā jāizmanto kā pēdējo soli, piekrītu - sākumā jāuzlabo pati lapa, pēc tam jāveido linki - tā var max. ātri iegūt max. labu rezultātu, un tas ir arī aprakstīts seolinks.lv
Ja uz attiecīgajiem atslēgas vārdiem ir konkurence, tad ar pāris sakārtošanas lietām nepietiek - ir vajadzīgi arī ienākošie linki. Tas, ka tu Google.lv dabūji augšā atslēgas vārdu “ideālais vīrietis” - kam praktiski nav nekāda vērtība, nenozīmē, ka to var atkārtot ar atslēgas vārdiem, kuri ir pieprasīti.
Un diezgan muļķīgi no tavas puses teikt, ka neviens nespēj atbildēt, cik % no Googles traffika konvertējas. Man ir pieeja vairāku klientu Google Analytics kontiem, kuriem ir uzstādīti goals un ir pieejama statistika par to, kuri apmeklētāji veic pirkumus. Un viens no viņiem bija arī secinājis, ka tie, kas atnāk no Google.lv organic rezultātiem, kas iegūti ar SEO palīdzību, labāk konvertējas nekā tie, kas iegūti ar AdWords palīdzību, un rezultātā no AdWords viņš atteicās.
Un vispār, interesanti, ka tu tāpat kā krizdabz mēģināji aizstāvēt Artūra linku sistēmu un ar to pamatīgi izgāzies, uzrakstot šo rakstu - http://nombre.lv/seo/par-pedeja-laika-seo-kariniem/ - citēšu:
“Kādēļ tad darbojas šis serviss un ieraksti/linki googles rezultātos ceļas augstāk un augstāk? Kā jau iepriekš rakstīju, tad Google bots apstrādā šīs saites tā kā tās būtu parastas saites - tatad aiziet un noindeksē attiecīgo saitu. Jo vairāk viņa tur iet, jo vairāk indeksē. Ja lapa spēj izmantot šo Googles bota trafiku, atjauno informāciju, varbūt izdara kādas web development seo lietas, tad rezultāts tiešām ir labs.”
Tie, kas orientējas SEO lietās, sapratīs, cik muļķīgi ir izteiktie apgalvojumi. Un tā kā tu acīmredzot neesi SEO speciālists, tad, ja nezini, par ko runā, labāk paklusē un neuztaisi sevi par tādu pašu klaunu kā to izdarīja Artūrs Mednis.
Māris
31.03.2009 @ 22:45
10es saprotu, tev ir jāaistāv savs pakalpojums. es darītu to pašu.
Māris
31.03.2009 @ 22:58
11Aizmirsu piebilst, ka seolinks pakalpojums pagaidām ir labākais starp pāris uzņēmumu piedāvātajiem, kas darbojas uz lidzīga principia, tikai manuāli izliekot saites savās lapās, kas attiecīgi nozīmē ierobežotu “tīklu”
Mārcis
01.04.2009 @ 17:19
12Es arī paskatījos statistiku. Apmeklētāju procentus, kas kaut ko nopērk ir vienāds gan parastai Google (organic), gan cau Adwords (cpc). Tā kā Kristaps varbūt vienkārši muld.
In general, es gan neieteiktu riskēt ar 0 pagerank sodu no Google. Gan jau viņiem ir kādi automātiskie tūļi, kas čeko šādas sitēmas. Agrāk vai vēlāk.. :)
cyxob
01.04.2009 @ 19:18
13Page Rank “4″ ir slikti? Tikko nomērīju savam žurnalam…
foxsk8
01.04.2009 @ 21:46
14Krizdab, atvaino, vai tad page rank update veido katru dienu? Šaubos, respektīvi, situācija page rank attēlojumā mainās ilgākā laika posmā, respektīvi, kad google sadomā viņu atjaunot, bet nu lai gan manam projektam uzrāda tikai page rank = 3, šaubos vai reālā situācija ir tāda, kāda viņa ir uz doto brīdi, vidēji 2 K unikālo dienā, tad nu nevar pateikt, ka projekts nekam neder, vadoties tikai pēc mistiska page rank.
Labojiet, ja kļūdos, neesmu SEO spec.
Guigo
20.04.2009 @ 16:01
15PageRank tak nekāda sakara ar SERPs, beidziet reiz dirst par to PR :D Google toolbar parādītais PR ir tikai mērīties krāniņiem, bet otrs “īstais” PR ko var atrast Google direktorijā tiek piešķirts izredzētajiem (jeb kam blats iekš dmoz.org), tā ka nah tos visus PR bazarus.
Galvenais ir SEF beklinki, bērni, beklinki ar angļu mēlē saukto “anchor” tekstu, un gan jau būs labi ;)
deni2s
09.10.2009 @ 18:50
16Pilnīgas muļķības: “otrs “īstais” PR ko var atrast Google direktorijā tiek piešķirts izredzētajiem (jeb kam blats iekš dmoz.org)”.
Šī raksta komentāru RSS padeve
Izsaki savas domas: