29 Apr 2008
Saistītās tēmas: Platforma Music, programmatūra, zagļi
Raksta autors: krizdabz | Skatīts: 3453x
Pagājušās nedēļas beigās Latvijas mūzikas izdevējs Platforma Music piesaistīja sev uzmanību ar to, ka uzsāka akciju, kuras mērķis ir bez maksas visiem piedāvāt latviešu izpildītāju radīto mūziku. Lai arī manā skatījumā projekta realizācija pieklibo, tomēr pats fakts ir apsveicams. Platforma Music ir pirmie Latvijā, kas “dala” mūziku bez maksas.
Tomēr šur tur Interneta plašumos ļaudis norāda uz nesmukumiem - no Platforma Music mājaslapas novilkto mp3 failu ID3 tegos redzams kas vairāk par tikai dziesmas vai izpildītāja nosaukumu. Gadās dziesmas, kuru komentāros lasāmas šādas rindas: “Tagged by cracked version of Tag&Rename“. Un to tas arī nozīmē, Platforma Music niekojas ar zagtu programmatūru. Jā, zagtu programmatūru izmanto teju jebkurā Latvijas uzņēmumā, bet varbūt tomēr būtu jāpiedomā, lai šis zagšanas fakts tomēr netiek atklāts klientiem tik uzskatāmā veidā. Vēl jo nejēdzīgāku šo notikumu padara tas, ka ir pieejami arī bezmaksas rīki ar kuriem var labot dziesmu metadatus. Šodien pats novilku Melo-M izpildīto dziesmu Dzimtā valoda un lūk, kas tai slēpjas ID3 tegos:

Šādus jaukumus redzam no Platforma Music novilktajās dziesmās
Vakar pašā vakarā nosūtīju e-pastu uz Platforma Music, taču nu ir pagājusi pilna darba diena un nekādu atbildi tā arī neesmu sagaidījis, tamdēļ arī tiek publicēts šis ieraksts. Varbūt šādā veidā viņi uzzinās par nesmukumiem, kuri atklājas daudziem viņu klientiem. Kaut kā jocīgi sanāk, ar bezmaksas mūzikas piedāvāšanu cenšas samazināt pirātismu, taču no otras puses to paši piekopj. Ēst grib ne tikai mūziķi, arī programmētāji.
Šim rakstam ir 31 komentāri
Taustiņklabeklis
29.04.2008 @ 19:27
1Superīgi! :) Tik tiešām dzīves paradokss. Un es jau zinu, kas būs tālāk. Izrādīsies, ka darbinieks (kurš nu jau, protams, ir atlaists) bija uz savu galvu warezojis. Kā vienmēr ;)
koko
29.04.2008 @ 19:32
2Da izrādīsies, ka platformai bija slinkums ripināt un viņi paši no torrentiem novilkuši :D
krizdabz
29.04.2008 @ 19:33
3Nu.. es ticu, ka pie vainas ir kāds ierindas darbinieciņš - mērkaķītis/datu ievades operators un varbūt pat vadība par šo faktu neko var neuzzināt. Šoreiz man nepatika tas, ka dienas laikā tā arī neviens man neko neatbildēja. Tas nav smuki un šajā gadījumā tā ir liela šmuce..
Bytec
29.04.2008 @ 19:50
4Tā jau ir - nav jau viņi (Platforma) tādi labiņie!
Ģirts
29.04.2008 @ 20:08
5pwned :)))))))
krizdabz
29.04.2008 @ 20:15
6Nu re, meklējot Googlē pēc “Platforma Music” jau pirmajā rezultātu lapā redzams šis piemīlīgais virsraksts. Padevu ziņu arī DB žurnālistam, varbūt arī viņam šis fakts liksies nejēdzīgs.
Māris
29.04.2008 @ 20:15
7mjā, nu vot tā ir. citus tvarsta par pirātismu, a paši slikti!
vispār, ja platforma music tagad nesniegs paskaidrojumus, tas kaitēs viņiem pašiem.
vajag nākt klajā ar kādu komentāru, un atvainoties :)
iespējams, ka tagad vēl kāds uzrakstīts, vēl kāds utt… un aizies melnais PR, bet ja nokomentētu viņi paši, tad melnais PR potenciāls spēcīgi samazinās.
m.
29.04.2008 @ 20:38
8un taa vienmeer
kaads kaut ko dara
un kaadam vienmeer kaut kas nepatiks OBLIGAATI jaapiesienas !
it’s so YELLOW :(
Mika
29.04.2008 @ 20:41
9Nu nejau mazais melnais darbinieciņš izvēlas ar kādu programmu editēt failus. To nosaka vadība ar it supporta ziņu. Tātad visi zināja par zagšanu.
:)
krizdabz
29.04.2008 @ 21:38
10m.: Skaties šādu piemēru! Ja es, piemēram, noziedošu kādam bērnunamam 100 Ls, vai es pēc tam drīkstēšu kaimiņam nozagt velosipēdu? Jā, Platforma ir nozīmīgi ar to, ka PIRMIE (vai vismaz vieni no pirmajiem) piedāvā mūziku bez maksas, tomēr nav viņi uzreiz par šo gājienu jādievina. Tas ir vienkāršs bizness.. Pārdotās mūzikas apjomi krītas, jāķeras arī pie šādiem gājieniem, jāpiesaista sponsori utt. Kāpēc mūziku nedrīkst zagt, bet programmatūru var?
Mika: Nu, nedomāju, ka tā.. Visur ir lielāks vai mazāks bardaks un vadība jau nevar zināt kādas programmas uz saviem datoriem tur darbinieki. IT supporta džeki jau varētu būt tuvāk pie vainas.. ;)
gunta
29.04.2008 @ 21:39
11Tu tiešām domāji, ka viņi Tev atbildēs vienas darba dienas laikā? Visticamāk, pirmais, ko viņi šajā dienā mēģināja noskaidrot, ir vainīgais darbinieks. Nākamais - deva uzdevumu juristiem par to, ko darīt un kā atbildēt. Un tas nenotiek dienas laikā. Bez tam - Tu neesi žurnālists, līdz ar to var atļauties kādu brīdi nereaģēt.
Papuass
29.04.2008 @ 21:48
12Ja nu kādam kontekstā savajadzējās labu MP3 tagu redaktoru, tad šis ir viens no labākajiem par brīvu pieejamiem: http://www.mp3tag.de/en/
krizdabz
29.04.2008 @ 21:56
13gunta: Nu, es nez.. Varēja tak vismaz pateikt paldies par novērojumu un solīt laboties. Principā, jā.. blogeri nav žurnālisti un ar viņiem ir kā ar bitēm - nekas neregulē viņu darbību un savā ziņā var cept augšā visādas muļķības. Un man jau liekas, ka arī Latvijā reiz kāds blogeris uzrausies uz problēmām, kad publicēs uzņēmumu nomelnojošus (nepatiesus/nepārbaudītus) datus. Bet tieši šajā gadījumā cits manā vietā neko neziņojis Platformai, publicētu ierakstu. Cits pacietīgi gaidītu kamēr Platforma pamanītu “mazā” blogera vēstuli. Es izvēlējos zelta vidusceļu.. Paziņoju par šo nesmukumu Platformai, pagaidīju vienu darba dienu, publicēju par to rakstu. Redzēs (ja) kas notiks..
krizdabz
29.04.2008 @ 21:58
14Papuass: Paldies par konkrētu bezmaksas rīka norādīšanu.
gunta
29.04.2008 @ 22:29
15Kaut kas jau notiks, vismaz tā vajadzētu būt. Bet par to nereaģēšanu dienas laikā - cilvēki vēl nav pieraduši reaģēt momentā. It īpaši jūtīgos jautājumos, kur nepieciešamas dažādas konsultācijas un situācijas noskaidrošana (nu ok, noteiktu laiku paņem arī vainīgā atrašana). Līdz ar to, protams, viņi nevar Tev atbildēt momentā - viņiem ir nepieciešams viss tehniskais un juridiskais pamatojums.
Protams, protams, krīzes gadījumā vispareizākais ir reaģēt momentā un paziņot, ka ir gadījusies tāda un tāda situācija un ka tā tiek risināta - paziņot varbūt ne publiski, tad vismaz atbildēt Tev, taču, no otras puses, nedoDies, atbildēs Tev šā tā, Tu pacelsi vēl lielāku traci :)
krizdabz
29.04.2008 @ 22:35
16gunta: Es ļoti labi saprotu Tavu nostāju un principā arī piekrītu, tomēr uzskatu, ka tikai pieklājīgi būtu atbildēt vismaz ar vienu teikumu. (Protams, ka pietiktu arī ar atbildes e-pastu.) Un nevajag arī uzskatīt, ka blogeri ir kaut kādi maitasputni - visi mēs esam feini un draudzīgi cilvēki ar kuriem var arī cilvēcīgi parunāt.
gunta
29.04.2008 @ 22:52
17Papapapag, es jau nesaku, ka blogeri ir maitasputni vai ka Platforma tā uzskatītu. Tas, ko es mēģinu teikt ir: es viņus daļēji saprotu. Ne piekrītu un ne atbalstu, bet saprast gan es viņus saprotu. Un nav jau pat runa, vai viņiem uzraksta blogeris vai ne blogeris, runa ir vairāk par to, ka uzrakstīt varēja da jebkurš cilvēks un ka, jā, teorētiski pareizi būtu bijis atbildēt ASAP.
Tas, ko es drīzāk varētu apšaubīt, ir - vai tiešām Tu, ja pavisam godīgi, domāji, ka viņi atbildēs dienas (tas ir, darba dienas - tas ir, 8 h) laikā? Un ka tad Tu to nebūtu pacēlis gaisā?
/Lai nu kā, man tas liekas baigi pareizi enīvei. Nu, tāda sistēmas sakārtošana - ka ir cilvēki, kas pamana un kas arī neklusē./
krizdabz
29.04.2008 @ 23:09
18gunta: Gluži manas domas, ka nav svarīgi kas viņiem par šo vainu paziņo - blogeris vai neblogeris. Vaina ir viņu attieksmē..
Es jau dažas dienas iepriekš pamanīju šo nesmukumu, taču negribēju neko īpaši šūmēties. Vakar pārdomāju dažas lietas un aizrakstīju viņiem (Platforma Music) e-pastu, kurā norādīju uz šo lietu. Un, jā, es cerēju dienas laikā saņemt vismaz kaut kādu atbildi, kaut vai pāris vārdus. Dienas otrajā pusē tapa šis ieraksts un vakarā arī tika publicēts. Un es domāju, ka neko nepublicētu, ja viņi dotu ziņu. Jo, es savu būtu panācis - sagaidījis atbildi. Tagad gaidīsim citādākā veidā.
P.S. Stap citu, tikko novilku to pašu nelaimīgo Melo-M dziesmu un vecie tegi joprojām tur. Tas man liek domāt, ka vai nu viņi nelasa savus e-pastus, vai arī liek “mīkstus” priekšmetus uz cilvēkiem, kas norāda uz viņu kļūdām. Bet es jau saprotu, ir jāpelna nauda, nevis jāņemas ar kaut kādiem random čaļiem.. ;)
m.
29.04.2008 @ 23:28
19ok, saaskim ar to, ka piraatisms latvijaa oficiaali pēc bsa 2005. gada datiem ir 57%, pienjemu, ka uzņemumos =līdzīgi 50/50, un ka sho paaris gadu laikaa nekas iipashi piraatisma jomaa LV nav mainniijies.
1. ja nebuutu shiis akcijas, tad tas LV teritorijaa nebuutu nekas iipash, ka unjeemumam nav viss 100% kaartiibaa ar programmaam, licenseem utt
2. njemot veeraa akcijjas pozicioneejumu - dot nevis njemt nav arii iisti daudz taadu moraalu apstaaklju, kas ljautu nu taa baigi pa iistam piesieties
p.s. visiem torrentu vilceejiem, joox lietotaajiem utt, kaadas tad iisti ir juusu eetiskaas tiesiibas piesieteies :?
krizdabz
29.04.2008 @ 23:39
20m.: Nu un tad, ka pirātisma līmenis ir augsts? Vai tas ļauj zagt arī turpmāk? Es domāju, ka nē.. Un vispār, kāpēc daudziem ir tāds priekšstats, ka Platforma dala baigās dāvanas? Tas ir tikai un vienīgi bizness un šajā gadījumā biznesa saglābšanas mēģinājums. Jā, es skatos dāvinātam zirgam zobos.
m.
29.04.2008 @ 23:59
21man liekas ar to peedeejo teikumu Tu pats tagad esi makten apmierinaats.
visaa visumaa jau tev taisniiba, zagt nav labi,
bet nav jau taa, ka tas visur darbojas.
Kaut vai saakot ar savu piemaajas daarzinju
(downloads folderi shajaa gadiijumaa)
es velku torentus etc, liidz ar to nejuutos taads moraali varens, lai kaadu nosodiitu pat to pashu. un nav vienmeer staasts par to, ka vinsh pelna tapeec vinju vajadzeetu sodiit
Te jau jautaajums variaak par moraali un pasha kristaalskaidro sirdapszinju
Māris
30.04.2008 @ 00:05
22mēs pārsvarā velkam torrentu tāpēc, ka tas ir ērti, liela izvēle utt, galvenais iemesls nav tāds, ka diski un dvd filmas maksātu mega dārgi.. pirātisms ir ērts
krizdabz
30.04.2008 @ 00:08
23m.: Jā, ko tur noliegt.. Es pats arī šad un tad kaut ko mēdzu iegūt no p2p tīkliem, taču es ar to netaisu naudu un nozagtās mantas man neienes nekādu finansiālu labumu.
Bet zini, kas vairāk man liekas nejēdzīgi. Tas, ka Platforma ir kaut ko ne līdz galam izdarījusi un radījusi situāciju, ka šie nesmukumi ir redzami visai pasaulei. Tā ir viņu vislielākā kļūda. Un es uzskatu, ka par to IR BIJIS jāpiedomā. Ir tik viegli noslēpt faktu, ka izmanto zagtu programmatūru, bet viņi redz šādi “luņojas”.. :)
Cerams, ka nepaies ne mēnesis kā šis būs salabots! :) Re, jau komentāros pavīdēja bezmaksas risinājumi. Ceru, ka kāds no PM pateiks Papuasam paldies! ;)
dooh
30.04.2008 @ 00:08
24cilvēkiem, kas saka “mēs piedāvājam legālu produktu”, nav piedodama nelegālu produktu lietošana jebkādā kontekstā.
m.
30.04.2008 @ 00:21
25kristabz
jaa protams, es gan njemu un uztveru sho vinju versiju kaatadu betas versiju, taadejaadi shie pashi var visu notesteet . Es ar vieglu praatu piedodu vinjaiem sho vislielaako kljuudu , nuu un kas man par to :? ne silts ne auskts
dooh
nu tas jau tiiraa demogogjija, un ja nu vinji to savu saitu buutu, piemeeram, izveidojushi pa leeto, nemaksaajot nodokljus, aptinot ap pirkstu vid’u. ko tad:? arii tad slikti :?
Māris
30.04.2008 @ 10:35
26man daudz komentārs m un guntas komentāriem
Tu raksti, ka cilvēki nav pieraduši ātri reaģēt, nu žēl, paši vainīgi, ka nevar pielāgoties 21 gadsimtam, kad NEVAR 10 dienas gatavot atbildi. Ja TO uzņēmums neprot izdarīt, tad piedodiet, atvainojiet, uzņēmumā valda veca kultūra, kas nespēj tikt laikam līdzi.
Bet vai uzņēmums, kas citiem māca un rāda ar pirkstiem, ka pirātisms ir slikta lieta, var pieļaut šādu iekšēju kļūdu?
Protams mēs visi aizejam mājās, aizslēdzam durvis, logus, aiztaisam aizskarus, izslēdzam gaismu, nogriežam monitoru uz tumšāko un ieejam torrentos kaut ko novilkt. Protams!
bet šeit ir uzņēmums, kas cīnas pret pirātismu! Viņiem šādas kļūdas nav piedodamas. Teiksim es nemācu citiem, ka pirātisms sux, jo pats lietoju.
signe
30.04.2008 @ 11:10
27cik man zināms, etiķete prasa atbildi sniegt 24 stundu laikā. tas, protams, nav likums, taču ar šādu rīcību cilvēki rēķinās. tas ir kaut kas līdzīgs “akadēmiskajām 15 minutēm”. ja nekādas darbības konkrētajā laika posmā netiek veiktas, tad sekas var būt neprognozējamas.:) acīmredzot, platforma nav pietiekami zinoša par informācijas izplatīšanās iespējām, ātrumu un to, ko šāda etiķetes neievērošana viņiem var izmaksāt. tad jau redzēsim ;)
Jancis
30.04.2008 @ 11:34
28ieberzās :D
bigspam
30.04.2008 @ 23:33
29Da ko jūs tur vāraties, Ja laiž šādu projektu, tad jārēķinās ar nepadarītā, neizpētītā līdz galam, sekām! Kādas tur 12, vai 24 stundas, kādi paskaidrojumi? Tas ir kā ar izlietu zupu - vairs nesasmelsi, vienkārši jārēķinās ar sekām.
Un par tiem IT runājot, domāju, ka to vadība arī zināja, vienkārši uzdeva IT staffam ātrā laikā saštancēt 50000 dziesmu, izmantojot jebkurus līdzekļus, tai skaitā nelegālas programmas. Iespējams, IT arī nepamanīja, ka kādai daļai (varbūt visām??? - neesmu pētījis) dziesmām ir palikusi kāda rindiņa kuru nevajadzēja atstāt!
Pēc idejas es domāju, neviens tās dziesmas nav RIPojis no Platforma’s cilvēkiem, vienkārši ņēmuši dc un ftp serverus palīgā, un no turienes sakačājuši, kur pēc tam arī ar programmu pārlikuši id3 dziesmām.
Interesants sauklis sanāktu :D ( Nezodziet paši, mēs to izdarīsim jūsu vietā un piedāvāsim jums to bez maksas ) :)
Vispār interesanti, vai ir kāda iestāde, kura pārbauda pašus AKALAKA un BSA un citas kontrolējošās iestādes ??? Domāju, ja notiktu šāda pārbaude, tur daaaaudz ko varētu atrast, sākot ar programmatūru un beidzot ar mūziku! Kā saka : Neviens nav balts ….
hei
12.06.2008 @ 17:58
30Eu, a kas Tu esi? ka vinjiem Tev būtu jāatbild?
krizdabz
12.06.2008 @ 21:23
31Es, tāpat kā jebkurš cits, kas apmeklē viņu lapu, esmu KLIENTS, kas var (ja viņam viss patīk) atstāt savu naudu. Un vai tad man būtu jāatkārto runas par to cik svarīgi ir labi attiekties pret klientiem.
Šī raksta komentāru RSS padeve
Izsaki savas domas: